Marka Yönetimi saux
Ders Hakkında
Öğrencileri, marka, markanın unsurları ve bağıntılı kavramlar hakkında bilgilendirmek, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi açısından teori ve uygulama konularını anlama, araştırma ve özümsemeye teşvik etmek dersin amaçlarını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği
Marka ve markanın unsurlarını kavrama
Marka yönetimi sürecini anlama
Marka stratejilerini bilme
Bu ders;
- Modern pazarlamanın gelişimi ve marka kavramına giriş,
- Markanın pazarlama açısından önemi,marka ile ilgili kavramlar,
- Markanın tescili,stratejik marka yönetim sürecinin planlanması,
- Marka denkliği unsurları ve denkliği oluşturma,
- Marka unsurları,
- Marka yaratma stratejileri,
- Markanın Konumlandırılması,Farklılaşma,
- Markanın görsel ve işitsel unsurları,
- Marka iletişimi,itme ve çekme stratejileri,
- Sosyal Medya ve Marka Yönetimi,
- Global marka yönetimi,
- Pazarlama programının hazırlanması,
- Marka örnekleri İnceleme,
olmak üzere 13 üniteden oluşmaktadır.
Dersin okumaları elektronik ortamda öğrencilere sunulmuştur. Her bir ünitenin okuma bölümünde işlenen konu ile ilgili kitap bölümünü bilgisayarlarına ya da farklı mobil cihazlarına indirebilecekleri şekilde düzenlenmiştir. Her bir ünitenin yazılı kaynağının yanında konuyu destekleyici ya da özetleyen ünite özeti videoları mevcuttur. Videolara ders içeriklerinde yer alan ilgili ünite içerisinden erişebilirsiniz. Her bir ünitenin sonunda ise öğrendiklerinizi kontrol edebilmeniz için bir öz değerlendirme etkinliği yer almaktadır.
Dersten başarılı olabilmek adına dersin ünitelerini tamamlamanız ve dönem sonu sınavından başarılı olmanız gerekmektedir.
Dersin Öğretim Üyesi
Yrd. Doç. Dr. Ekmel GEÇER Sakarya Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dekan Yardımcılığını sürdürmekte olup lisans ve lisansüstü derslerini vermektedir.
İletişim Fakültesi
İletişim Tasarımı ve Medya Bölümü
ePosta: ekmelgecer@sakarya.edu.tr
Ofis: +90 (264) 295 70 22
Destek
Dersle ilgili her türlü soru ve önerilerinizi dersin öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Ekmel GEÇER’e iletebilirsiniz.